Vzťahový marketing

Autor: Júlia Jaššová | 13.6.2018 o 8:53 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  703x

Marketingu sa nevenujem profesionálne, len ma laicky zaujímajú niektoré jeho stratégie. Takmer na stopercent verím v ich fungovanie aplikované do životných sfér, nielen tých biznisových či reklamných.       

Tieto stratégie úspešne fungujú v prípade, že vieš vystihnúť správny čas, dávku, koncentráciu a pravidelnosť. Čosi z ekonomiky, čosi zo štatistík, z pozorovaní, z psychológie, reči tela, umenia rétoriky, možno trochu z technológií, nech všetko pretavíš do praxe a moderného sveta, štipku vkusu, zmyslu pre estetické cítenie a vizuál, psychológie farieb... no dobre, je toho viac než dosť, no napriek tomu sa to dá naučiť. Ak máš prirodzený pozorovací talent a dostatok empatie, isto to pojde o čosi ľahšie, rýchlejšie pochopíš, kde robíš chybu a následne ju odstrániš, vymyslíš novú stratégiu, sleduješ reakcie. A ak si dostatočne vytrvalý, úspech na seba isto nenechá dlho čakať. Darí sa ti v podnikaní či ovplyvňovaní verejnej mienky...

...VIEŠ SA PREDAŤ. Vieš, čo tvoje rybky žerú a podľa toho viažeš návnadu. Aby si ich chytil čo najviac v čo najkratšom čase. A je to v poriadku. Je to súčasť plánu. Biznis plánu. A ty potrebuješ z niečoho žiť a zarábať. A keď nepredáva kvalita a hĺbka, bude predávať vizáž a sex, škandalóznosť alebo nečakanosť. Niečo isto zafunguje, musí. Taký je život, takí sme my ľudia, všelijakí, viac či menej selektívni, oddaní napospas zákutiam podvedomia a primárnej signálnej sústave. A silnejší pes jebe. Žiaľ. Alebo našťastie? 

Človek takto dosiahne čokoľvek si zaumieni, vyskladá si život podľa svojich predstáv. Ale sú dosiahnuteľní aj ľudia sami o sebe? Koľkokrát som počula kamarátky opakovať vetu Tak čo mám robiť?? Čo mám robiť, aby si ma všimol, aby po mne túžil, aby sa chcel o mňa starať, aby ma rešpektoval, aby.... všetko možné aj nemožné... od vizuálnych stránok cez sexuálne kvality až po "zachytenie nuáns mojej komplikovanej duše" haha. My ženy sme veľké čarodejnice a na takéto "vymýšľanice", na to nás je! Ale! Dámy, páni, konzervatívci, liberáli, neznabohovia a špiritisti, pýtam sa - NAČO.

Áno, časom prídeš, čo na konkrétnu osobu, ktorú máš v "merku", funguje. Odsleduješ, postalkuješ, prisposobíš sa, nadávkuješ. Ulovíš. Pochváliš sa: "Aha, aká ryba!" /sebaukájanie vlastného ega je reálna vec/. A budeš sa tešiť. Si dokázal, si otestoval, dosiahneš všetko, všetkých. A zase sa pýtam, NAČO, preboha? Načo ti budú všetky stratégie, štatistiky, vybabrávanie s osudom. Za cenu čoho. Zapredania vlastnej duše? Že si úbohý obchodníček ponúkajúci svoje srdiečko na predaj ako v stánku s perníčkami? Pekne si si ho vyzdobil, hej, aj niekto kúpil, hej. Len sa to srdco perníkové akosi nedá jesť, stvrdlo po čase na kameň. Lebo nebilo podľa svojho rytmu, lebo sa krv zmenila na britký cukor v snahe oblbnúť. PR na jednotku.

A ty už nevieš, či si ešte človek... Či sa len prisposobuješ požiadavkam človečieho trhu, alebo si skutočne sám sebou, nie vždy hrdina, že si občas aj prdneš, aj zakľaješ, aj prehráš a občas si aj smutný. 

Silný človek sa vie postaviť sám za seba. A nehanbí sa. Nehanbí sa za to, kým skutočne je. A potom sa nemusí ani predávať ani núkať /v medziľudských vzťahoch/, potom je žiadaný tam, kde ho chcú presne takto.

PS: Občas ma to veľmi ťahá k metaforickému vyjadrovaniu. A hyperbole. Tú mám najradšej. Majte zľutovanie. Svetový mier :D 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Píše Antonio Tajani

Na prisťahovalectve môže stroskotať európsky sen

Bez rozdeľovania utečencov to nepôjde.

Autorská strana Michala Havrana

Dno poslanca Blahu

Dno je, keď ťa prídu zavraždiť k tebe domov za to, že si napísal o našich ľuďoch.


Už ste čítali?