reklama

Princovia a líšky v nás

Posadila som do auta deti a naštartovala motor. Bolo po siedmej. Povedala som im, že si ideme pozrieť stmievajúce sa mesto. Na dôvod sa vlastne ani nepýtali, boli rady, že sa budú voziť (v čase, keď sa treba obliekať do pyžamiek).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Full disclosure: potrebovala som si prečistiť hlavu. Sústrediť sa na stereotypnú činnosť, nechať sa trochu ohlušiť autorádiom, nemyslieť. Dialo sa toho veľa v práci aj v súkromí.

Žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa navarí, znelo mi v hlave porekadlo, ktoré mi moja starká nikdy nehovorievala, ale svojím postojom k životu potvrdzovala. Rozmýšľala som, do akej miery som si všetky tieto kaše pripravila sama, a ktoré mi trpezlivo miešali "tí druhí". A záleží na tom? Všetko vieme zožrať. Sebe aj druhým. Polopravdy, klamstvá, milosrdné lži. Otázka je, či ich vieme aj stráviť, vyvrátiť, alebo sa z nich nakoniec "posereme". 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rádiostanicu dávno neladím na základe hudobných preferencií ale podľa najviac znesiteľného množstva šumu; Malý princ ...spoznávaš čo poznáš iba z kníh....

Prstom som občas zamierila do okien panelákov, aby som udržala pozornosť chlapcov, a aby mi počas krátkej introspektívnej cesty do duše nezaspali. Ukazovala som im vysvietené bytíky, malé, veľké, so žalúziami, roletami, bez ničoho, s lustrami najrôznejších tvarov a intenzity svetla, a rozprávala som im: "V tomto okne možno bývajú takí istí chlapci ako vy a hrajú sa s legom. A tam vedľa možno býva stará pani a hladká mačku. Tam čakajú nervózne návštevu a pripravujú večeru. Iní sa práve pohádali. A niekomu možno práve teraz prišlo do smiechu..." V jednom okne sa práve rozvidnelo, v druhom sa "zrozvodnelo". A možno v tom jednom oboje. Pretože a tak. Lebo a následne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...vieš jak bolí čas nocí prebdených....

Kútikom oka som si všimla, že si to celkom šiniem, prekročila som povolenú rýchlosť, predo mnou nikto, za mnou len vlastný tieň, ...tak zlý je svet a lásky niet... keď sa na ceste v tme niečo mihlo. Prudkosť zabrzdenia mi mykla celým telom a ja som si uvedomila sťahujúcu silu pásu. Štíhle telo, huňatý chvost.

S líškou sa nám na sekundu skrížili cesty a vystrašené pohľady. Deti sa zaradovali, že sme ju nezvalcovali a mňa na stotinu sekundy zaliali zimomriavky, keď som si predstavila bežný deň v bežnej premávke, a auto zozadu potenciálne valcujúce moje deti a mňa... Ako je možné, že zachovať život inej bytosti predbehol najsilnejší pud zo všetkých, pud sebazáchovy? /A prečo, keď si máme vybrať, či zachránime seba, zachraňujeme iných a sebe blížime?/ Alebo to je len reflex "prekážka - brzda", je to vštepený zvyk? Nebolo by bezpečnejšie strhnúť volant a prekážku obísť? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno bolo. Ale skončili by sme v protismere alebo v priekope. A lietajúceho McQueena máme doma len medzi hračkami. 

Pred niektorými životnými situáciami sa nedá zacúvať, vymanévrovať z nich. Prídu nečakane a prefíkane.Nebudú sa s nami maznať ani hrať, kým si ich neskrotíme. Kým ich naplno neprijmeme, nespoznáme, neprelúskame.Bez odrbov a skratiek.

Lebo s tými môžeme veľmi ľahko zablúdiť. A ešte ľahšie zabudnúť, kam vlastne ideme. 

"Spoznáme len veci, ktoré si skrotíme," povedala Líška Malému princovi. "Vyriešime len tie situácie, ktorým sa postavíme čelom," povedala som jeden májový večer sama sebe.

Júlia Jaššová

Júlia Jaššová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pani Bovaryová, ktorá verí, že recept na šťastie existuje, a je odhodlaná nájsť ho skôr, než bude potrebný arzén. Svoju druhú polovicu už nehľadá, lebo zistila, že sama nie je polovica, ale celok. *self love is the key* Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu