reklama

Aj extroverti majú svoje smútky

...o ktorých nevie nikto. Aj my máme svoje vnútornosti občas pekne ubolené, a vtedy chceme, aby sa z tohto smútku dalo vyvracať ako zo zlého alkoholu alebo vyrozprávať, vytancovať, vyzliecť... skrátka hocičo, čo my extroverti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

vieme.

Ale smútok, to ti vám je akási čudná introvertná zmes, a nech sa sa snažíte akokoľvek, ten smútok je hlboko. Tam vnútri kdesi v nás, nedá sa vybrať, zlikvidovať, zakopať v lese. Z niektorých vecí sa vyrozprávať nedokážete, aj keď bežne tárate 24/7, aj keď vaše rétorické schopnosti vcelku ujdu. Ja najnovšie vždy, keď mám nutkanie na niekoho to "vyliať", poviem vtip. Vymyslím si vtip. Čiže to ani nie je smiešne, ani nič. Len čosi poviem. Takú bublinkovú fóliu si okolo seba motám zo slov a kým by si niekto odbalil podstatu, tá by medzitým aj zomrela. Teda, na to sa spolieham, ako na poslednú možnosť. Že tak, ako mi hynú kvety a bylinky na parapetnej doske, bezohľadu na to, ako im stále hovorím, že ich ľúbim, ony asi nežijú z lásky alebo nepočujú; že tak nejako zhnije aj ten smútok vo mne. Asi si ho netreba všímať a neľúbiť ho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som sa rozhodla napísať ďakovnú reč. Všetkým, ktorí môj smútok dnes rozptyľovali, hoci o ňom nemajú ani tušenia.

Mame. Lebo mi do smsky napísala, že som dobrá mama. Lebo milosrdná lož nikdy nevyjde z módy. Lebo milosrdná lož a žena, to je Pá a Pí, to je mačkopes, to je Batman a Robin.

Neznámemu Talianovi, ktorý ma dnes ponúkol koláčikom, že má narodeniny. Tak som mu povedala, že ja mám meniny, povedali sme si Auguri - Grazie - Auguri - Grazie, a ja si môžem povedať, že som konverzovala so skutočným Talianom. Dve a pol sekundy.

Policajtovi, ktorému som skoro autom prešla po nohe, lebo konečne jeden, ktorý sa neschovával v kríkoch, ale stál skoro v ceste. Dal mi tak možnosť zastaviť na stopke, vyhnúť sa pokute, a ja som zastavila - dvakrát. Niežeby som si nebola istá, kde je hranica križovatky, ale pre istotu. Lebo po istom nemenovanom článku proti súčasnému režimu ma nemajú veľmi v láske. (Ale mám aspoň peknú príhodu, ako ma hľadali na adrese trvalého bydliska - susedia mali tému na pretriasanie, svokor bol na mňa hrdý, akú má čipernú nevestu, vďaka tomuto incidentu som si našla prácu v lokálnom časopise. A v konečnom dôsledku, mám ďalších odoberateľov. Lebo nie každý odoberateľ je aj fanúšik :-) Škoda, že ste si ma neodfotili nenalíčenú v tom bodkovanom pyžame. Mali by ste proti mne ľahko použiteľný materiál. Keby niečo, do budúcna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvému synovi, ktorý mi povedal :"Mama? Ja som krásavec a ty si krava." Som nesmierne hrdá na jeho inovatívne zmýšľanie v lingvistickom derivovaní.

Druhému synovi, ktorý si mýli hore a dole, keď si ma vybrať, kde ide spať. Keď ja som teraz dole, možno som už vlastne hore. Ktovie. Veď vždy môže byť horšie.

Pánu Tomášovi, s ktorým som sedela v kaviarni v kine Lumiére a pila kávu a jedla koláčik, a on mi porozprával jednu príhodu o pandrave a starom nábytku. Tá príhoda bola metaforická a nie, ja v nej nie som ani tá pandrava, ani ten nábytok. Často na ten príbeh myslím.

Pani predavačke, ktorá dala do výkladu v jednom žilinskom obchode nádherné plavky. Konečne viem, aké plavky chcem. Mohla by som byť smutná, že si ich asi nekúpim, lebo boli značky píííííp a kým napíšem toľko článkov, koľko na ne potrebujem napísať, bude december. Ale dôležitá je motivácia. A cieľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo možno som smutná, ale idem dopredu. Lebo možno je človek raz hore raz dolu, a kým nájde to krásne ekvilibrum, ten balans, chvíľu to potrvá.

Žiť ako keď bicyklujeme. Aby sme udržali rovnováhu, treba sa hýbať. A čo, že občas pomaly! A čo, že občas do kopca!

Tak vysadnime, drahí veriaci, každý svojím tempom.


 

Júlia Jaššová

Júlia Jaššová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pani Bovaryová, ktorá verí, že recept na šťastie existuje, a je odhodlaná nájsť ho skôr, než bude potrebný arzén. Svoju druhú polovicu už nehľadá, lebo zistila, že sama nie je polovica, ale celok. *self love is the key* Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu