reklama

Buďte ako deti...

Tak sa hovorí, píše, nie? Iba tak nájdeme kráľovstvo, nebo na zemi i raj po smrti, keď naše srdcia ostanú krásne detsky čisté, nevinné, prosté... Len rozmýšľam, kde treba to čarovné detstvo ohraničiť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

...a viac z neho nečerpať, napríklad v oblasti citovej fluktuácie! To nevera sem, nevera tam...

Včera som išla po staršieho syna do škôlky. Súbežne s ním vyšlo z triedy ešte jedno dievčatko. Z môjho dieťaťa sa stal poskakujúci, tancujúci, a hlavne neobliekateľný panáčik. Toľko šťastia! Nevedel sa na svoju spolužiačku vynadívať.

Hneď za nimi vyšlo dievčatko číslo dva, a to ste mali vidieť ten rozdiel! Z tancujúceho panáčika pohybmi pripomínajúceho Forresta Gumpa sa vykľul zamĺknutý zrumenený mladý muž, ktorý sa obul za dve a pol sekundy, len aby sme vyšli súbežne s jeho "kamarátkou" (tak mi ju šuškaním odprezentoval ako sme dievčatko míňali na chodníčku).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celá nadšená, že konečne si vyobzerám Julkovu frajerku Lilynku, o ktorej doma toľko hovorí, som sa opýtala : "To je Lily?" Jeho odpoveď ma zarazila :" Nie, to je Elka." Elkin otec sa na mňa dosť škaredo pozrel, hneď na to položil dcérke kontrolnú otázku :"Poznáš toho chlapca?" Dievčatko potichu odpovedalo, "Áno, to je Julko." Otec sa mierne upokojil, no i tak dám ruku do ohňa, že ihneď po príchode domov si do diára k novoročným predsavzatiam pripísal ďalšie dve. Cvičiť o čosi viac vražedný pohľad na Elkiných nápadníkov a zaobstarať si zbrojný pas.

Tak sme nasadli do auta, Julkov výraz tváre bol celú cestu zamilovane "priblbý", moje materinské srdce napadnuté nečakanou žiarlivosťou plakalo (rozmýšľala som, že asi nebudem dobrá svokra) a v hlave som si počítala mená všetkých dievčat, ktoré počas prvých troch mesiacov pôsobenia v škôlke (pozor, odrátajte si cca tri týždne choroby, čo bol doma), s tým istým výrazom v očiach spomína. Ninka, Emka, Elka, Nelka, Lily, Viki... Nie je ich nejako veľa, tých tvojich frajeriek? (A nie, nespomína doma všetky spolužiačky, aby sme mali jasno. Ako matka dokonale rozoznávam nuansy v reči jeho tela pri kamarátkach a "kamarátkach".)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hm, čo dokáže náklonnosť a zaľúbenosť narobiť v takom malom čistom srdiečku, ako dokáže pomotať ten malý rozumček... a my sa čudujeme, prečo je tá vernosť dnes už takmer profánny pojem... Veď aká to musí byť sila, ktorá ženie nás, dospelých, veľkých ľudí plných všakovakých tých "dospeláckych" hormónov v ústrety stále novým známostiam? Koľkokrát v živote sme sa už my zaľúbili, koľkokrát sa ešte zaľúbime?

Potom som rozmýšľala, koľko som mala frajerov v škôlke ja. Isto ich bolo viac. Muselo, veď po kom by bolo moje dieťa? No z pamäti mi vyskakovalo len jedno meno, Miško. Len toto jedno meno mi rezonovalo celú cestu domov, na iných si nespomínam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno, možno to s nami, slabými ľuďmi, nebude až také zlé. Pokiaľ bude v našej hlave, srdci, tele človek jeden. Ten, ktorého sme sa rozhodli milovať a zostarnúť pri ňom. Nech našu hlavu bude motať hocikto.

Ako pri všetkom, aj tu treba rozlišovať, kedy nás detské správanie privádza do raja a kedy do pekla.

Lebo v konečnom dôsledku si každý svoje šťastie vytvára sám. A sám si po ňom dakedy aj šliape.

Na druhej strane, v čarovnom detskom svete existuje riešenie na všetko. Minulý týždeň som zhrozene skríkla, že nemám úlohy z taliančiny. Môj malý cézar sa na mňa veľavravne pozrel, múdrym okom a šalamúnskym hlasom riekol : "Maminka, nevadí, choď si kúpiť."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, v ich svete je možné všetko. Aj tých desať frajeriek. Isto má svoj tajný spôsob, akým si to všetko menežuje. Nabudúce hádam o tom. Nech dá návod, ako to funguje v polygamných zväzkoch. Sama som zvedavá, čo mi porozpráva.

Júlia Jaššová

Júlia Jaššová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pani Bovaryová, ktorá verí, že recept na šťastie existuje, a je odhodlaná nájsť ho skôr, než bude potrebný arzén. Svoju druhú polovicu už nehľadá, lebo zistila, že sama nie je polovica, ale celok. *self love is the key* Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu