reklama

Rybárova žena

Keď sme sa spoznali, trošku som sa ho bála. Pôsobil na mňa čudáckym, ba až psychopatickým dojmom. O koníčku s názvom fly-fishing som nevedela nič.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zakaždým, keď sme spolu telefonovali, som na otázku "Čo robíš?" dostala jednoznačnú pohotovú odpoveď :"Viažem muchy." No uznajte. V mojich dievčenských predstavách mucholapkou zabíjal tie otravné krídlaté tvory, viazal ich usušené do malých snopov a vešal na balkón namiesto cesnaku alebo kukurice. Na podrobnosti som sa nepýtala. Bála som sa, či ich môj slabý žalúdok a poetická duša unesú.

Neskôr, po prvej návšteve u neho doma (doteraz neviem, na čo ma tento dracula nalákal, že som tak rýchlo odhodila všetku opatrnosť),som ostala milo prekvapená. Zistila som, že tie muchy nie sú ozajstné mŕtvolky tohto nemého potvorského hmyzu, ale napodobeniny podeniek a nymfičiek vytvárané rukami môjho, teraz už manžela, z bažantích, kohútích či pávích pier. Šokovalo ma, koľko trpezlivosti a zručnosti táto činnosť vyžaduje. Slovami Veroniky S. pri pohľade na štukatúry jedného z trnavských kostolov na exkurzii v kvinte :"Prechádza ma pocit márnosti, keď vidím toľko detailnej mravenčej práce." Pokojne by mohol začať háčkovať či štrikovať, keď má také zlaté ručičky... ľahkovážne som v duchu žartovala, no to som ešte úplne nevedela, čo všetko život s takým rybárom obnáša! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho, že aj tie mušky si časom viazal radšej, ako by mal počúvať výlevy mojej večne ukrivdenej duše.

Ples, ktorého sa raz ročne zúčastníme, je zásadne rybársky. Hlavnou výhrou v tombole sú vypasené sumce a na večeru je pstruh (really? you don´t saaay), ale aj toto sú len maličkosti. Vážne to začína byť až vtedy, keď sa vám záhadne rýchlo míňajú vaše drahé laky na nechty, aby ste neskôr zistili, že si nimi váš zákonitý lakuje svoje chlpaté výtvory, aby mali ten správny lesk a pod vodou vyzerali autenticky. Ako keď sa im vodou zlepia krídla, aj tie chlpaté bruchá. O krátky čas sa stal odborníkom aj na gélové nechty. No netrafil by vás šľak? Hneď dvakrát, lebo po každej rybačke vám, aby toho nebolo málo, na balkóne visí obesenec, ktorého kolemabjúceho tieňa sa v noci cestou na wc naľakáte tak, že div nezamdliete. Nie, nie je to vaša zdeprimovaná polovička utiekajúca sa k definitívnemu riešeniu svojich frustrácií z nulového úlovku. Sú to len sušiace sa goratexové prsačky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ženy, pozor! Ak vám muž tvrdí, že chodí na ryby a nikdy domov žiadnu nedonesie, nebojte sa, nie je až taký babrák, pravdepodobne iba zastáva filozofiu Chyť a pusť. Vážte si to. Má mäkké srdce. Zbystrite pozornosť len v prípade, ak v noci zdoláva šťuky, ale iný poznávací znak z vyššie uvedených sa u neho neprejavuje. Inak to bude asi len pekná metafora. Hoci neviem, čo je horšie. Milenka alebo celovíkendové rybárčenie. "Miláčik, nemohol by si mi občas pomôcť s deťmi?" - "Neboj sa, keď podrastú, budem ich na rybačku brávať so sebou." No určite, z mojich detí mi žiadnych autistov vychovávať nebude... Dúfam, že o pár rokov sa budem aj ja honosiť titulom svokra, a teda, že moji chlapci si nájdu vysnenú ženu svojho života bez chrbtovej plutvy. Chrbtovú kosť, dúfam, mať budú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Ak chcete potešiť vášho manžela originálnym darčekom a neviete, aké správne olovká na tie svoje strímre potrebuje a akého operenca máte ošklbať, nedávajte mu vyrobiť tričko s názvom Chyť a zožer. Nebude sa smiať. Určite.

Júlia Jaššová

Júlia Jaššová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Pani Bovaryová, ktorá verí, že recept na šťastie existuje, a je odhodlaná nájsť ho skôr, než bude potrebný arzén. Svoju druhú polovicu už nehľadá, lebo zistila, že sama nie je polovica, ale celok. *self love is the key* Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu